Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Nicoline en Cors - WaarBenJij.nu Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Nicoline en Cors - WaarBenJij.nu

Door: Cors

Blijf op de hoogte en volg Nicoline en Cors

31 Maart 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Abu Dhabi:
De eerste race van seizoen 2010 van de redbull airrace werd gehouden in Abu Dhabi. Een van de zeven emitraten. Een stad met 1 miljoen inwoners dat 30 jaar geleden nog een bestond uit drie huizen een een stal met kamelen en heel veel zand. In de afgelopen jaren is deze stad uitgegroeid tot een wereldstad waar de sky niet eens de limit is. Alles kan! (niet alles mag)
Opbouw:
Na een lange periode van voorbereiding in Nederland, 12 maart vertrokken van Amsterdam naar Abu Dhabi. Een stad/ land waar ik nog nooit was geweest. Dus wat kon ik verwachten? Eenmaal aangekomen op de airport, een taxi gepakt richting het hotel. Een 5 sterren hotel voorzien van alle luxe. Dat is natuurlijk altijd lekker om mee te beginnen. Eerst even de koffer in de kamer gedropt, en toen naar de aqua compound. Dit was onze werklocatie voor de aankomende drie weken.
Na een kleine inspectie van het terrein zijn we eigelijk gelijk aan de slag gegegaan met werk. Uitpakken van alle materialen, ankers, boeien, staaldraden etc. En natuurlijk onze boten die wij tijdens deze locatie bij ons hadden. Na enige dagen hadden we alles netjes op orde en konden we gaan beginnen met onze werkzaamheden op het water. De eerste klus was het plaatsen van de 500 kg ankers die de “gates” op zijn plek moeten houden tijdens het vliegen van de race track. In totaal gebruiken we 4 ankers om de “gates” op zijn plek te houden. Aangezien in het raceplan 9 “gates” waren opgenomen was dit een aardige klus om alles op de juiste positie op de bodem te krijgen.
Deze werkzaamheden werden uitgevoerd op het nieuwe ankerschip dat dit jaar door ons is gebouwd. Natuurlijk spannend en leuk om te zien dat de inspanningen die in de voorbereiding zijn gedaan om dit schip te bouwen ook zijn vruchten afwerpen op “moment supreme”!
Een andere groote en belangrijke taak was het plaatsen van de “gates”. Deze gates worden gemaakt door een ander team. Dit team waren dagen eerder al begonnen met de opbouw. Toen wij de ankers in positie hadden liggen konden wij dus gelijk hierna de “gates” plaatsen. Maar toen kregen wij bericht dat een gepland traningskamp voor de piloten in de woestijn niet doorging. Dit betekende doorwerken en nog langere dagen maken! Met veel bloed , zweet en tranen hebben we uiteindelijk de gehele track op tijd kunnen afleveren. Zoals gevraagd door redbull. Een overwinning voor het team!
Vliegen:
Tijdens de vliegdagen, hebben wij een coordineren taak voor de boten op het water. Dit houdt in dat er boten van ons op het water stand-by liggen. Deze kunnen dan worden ingezet als bijvoorbeeld shuttles. Deze verzorgen een snelle overvaart van de ene naar de andere kant . Of eventueel naar de race-airport om piloten op te halen.
De race werd gehouden op zaterdag 27 maart. Een dag de weersomstandigheden erg extreem waren. Veel wind van de woestijn. Dit hield in erg warm! 45 graden! De piloten hadden hier ook erg veel last van, wat resulteerde in veel diskwalificaties en pylonhits.
Maar al met al was het een geslaagde race voor zowel redbull als voor ons!
De dagen erna zijn dan natuurlijk voor de afbouw. Hele lange zware dagen, we moeten wat we in 10 dagen hebben opgebouwd in drie dagen afbouwen. Pff, dat is nu wel te voelen! Maar de containers zitten op slot en alles is weer schoon en netjes op weg naar zijn volgende bestemming!
Ik vertrek vanavond naar Thailand voor een paar dagen om even bij te komen en vliegen dan maandag door naar Autralie om ons voor te gaan bereiden op de volgende race in Perth!

Groeten uit Abu Dhabi !

PS: Kijk gerust op de website om te genieten van de hoogtepunten van de race
www.redbullairrace.com

• 31 Maart 2010 - 08:11

Iris:

Haha, mooi: alles kan! Niet alles mag... En een 5 sterren hotel, heerlijk! Wat een verschil met Nic he? Mooi om eens te lezen wat jij eigenlijk allemaal doet op een 'normale'werkdag. Geniet van Thailand!

• 31 Maart 2010 - 11:58

Hannes:

Krijg tranen in mn ogen van de verhalen van Nic en kabbelend water in mn bilnaad van die van jou....
    Rotterdam begint weer langzaam op te drogen en zich klaar te maken voor de zomer. Houden contactjes, ciao

• 01 April 2010 - 12:00

Kees En Annelies:

Hoi Cors, Wat een beleving in de woestijn. Temperatuurtje van 45 graden is niet mis. Gelukkig was het voor jullie denken wij op het water. altijd ietsje koeler. Als je dit leest zit je al weer in Thailand. Heb je hier al lekker gedoken? geniet ervan. Ben wel weer benieuwd naar de demonstratie in Perth. De tijd zal wel te kort zijn anders kon je misschien nog even contacten met de opa en oma of oom van Deniz en Léon. Heel veel sterkte en werkplezier in Perth. Een goede reis op 2de paasdag naar de nieuwe bestemming. Knuffels van KeAn.

• 02 April 2010 - 19:06

Nici :

Corsie, Ook jij een goed verhaal. Ben blij dat je nu lekker kunt chillen van de thaise zon en zee!

En de rest: waanzinnig bedankt voor jullie reacties! Superfijn altijd om te lezen!